Jak učíme

Už ve 20 ScioŠkolách děti prožívají radost z učení

Co děláme jinak?

Školu tvoříme spolu s dětmi tak, aby jim dávala smysl i radost z učení.

Dáváme dětem svobodu, vedeme je k samostatnosti a odpovědnosti.

Přinášíme revoluční osnovy pro 21. století. Obsahem učiva jsou ScioCíle.

Rozvíjíme s dětmi dovednosti pro svět plný změn a příležitostí.

Čím vás nadchneme

Tvoříme inspirativní prostředí

Využíváme různé formy, metody učení a pomůcky do výuky, které umožňují dětem učit se a najít si svůj styl učení. Zodpovědnost za učení mají děti, průvodci za to, aby se děti rozvíjet mohly.

Naše škola je být otevřená a propojená s okolním světem. Neustále hledáme příležitosti, jak v rámci projektů vystoupit mimo školní zdi. Současně do školy zveme inspirativní osobnosti z praxe. 

Poznávání přirozeně napříč předměty

Nekouskujeme poznávání podle předmětů. Velká část práce se odehrává v projektech vycházejících z každodenního života. Poznatky tak přicházejí v souvislostech.

Zaměření na rozvoj sociálních dovedností

Děti se potkávají ve 3 věkově smíšených ročnících i napříč všemi ročníky. Rozvíjíme tak schopnosti dětí pracovat v různorodém kolektivu, vnímat potřeby druhých a pomáhat si navzájem.

Respekt k potřebám dítěte

Třídy jsou menší, což dětem umožňuje respektovat potřeby dítěte a diferenciovat výuku.

Různé formy, metody učení a pomůcky do výuky umožňují všem dětem najít si svůj styl učení. 

Děti si mohou určit pravidla. A poznávají jejich důsledky

Ve ScioŠkole tvoříme pravidla fungování společně. Děti na nich mají zásadní podíl a lépe je tak berou za svá. Poznávají tak i důsledky, které s sebou některá rozhodnutí nesou.

Sebehodnocení a průběžná zpětná vazba

Neznámkujeme a neporovnáváme děti mezi sebou. Respektujeme, že každý má talent na něco jiného. Hodnotíme slovně a důraz klademe na sebehodnocení. Ve vyšších ročnících si děti píší vysvědčení samy. Umí to.

Chyba je příležitost, jak se do budoucna poučit

Chybami se člověk učí. Vědomě s chybami pracujeme. Dáváme dětem prostor odnést si z nich cenné zkušenosti.

Jedinečné jednohubky ze ScioŠkoly

Vstup do budoucnosti

Děti budou žít ve světě, do něhož budou stále více zasahovat digitální technologie a umělá inteligence. Proto  je využíváme ve výuce a učíme děti, jak s nimi pracovat. A učíme se s nimi pracovat i my dospělí.

Ročníkové práce

Děti v 7.-9. ročníku připravují každoročně svou ročníkovou práci, jejíž téma a obsah si rozhodují samy. Mohou se tak rozvíjet v tom, co jim dává největší smysl a co je naplňuje a ukázat své silné stránky. Mladší děti připravujeme, aby tuto náročnou výzvu zvládly.

Důvěra v děti

Podporujeme diskusi a demokratické prostředí. Děti spoluvytváří pravidla školy a starají se o její chod, organizují nebo spoluorganizují akce školy. Díky spolurozhodování děti chápou, že mají vliv na okolní svět.