



Využíváme různé formy, metody učení a pomůcky do výuky, které umožňují dětem učit se a najít si svůj styl učení. Zodpovědnost za učení mají děti, průvodci za to, aby se děti rozvíjet mohly.
Naše škola je být otevřená a propojená s okolním světem. Neustále hledáme příležitosti, jak v rámci projektů vystoupit mimo školní zdi. Současně do školy zveme inspirativní osobnosti z praxe.
Nekouskujeme poznávání podle předmětů. Velká část práce se odehrává v projektech vycházejících z každodenního života. Poznatky tak přicházejí v souvislostech.
Děti se potkávají ve 3 věkově smíšených ročnících i napříč všemi ročníky. Rozvíjíme tak schopnosti dětí pracovat v různorodém kolektivu, vnímat potřeby druhých a pomáhat si navzájem.
Třídy jsou menší, což dětem umožňuje respektovat potřeby dítěte a diferenciovat výuku.
Různé formy, metody učení a pomůcky do výuky umožňují všem dětem najít si svůj styl učení.
Ve ScioŠkole tvoříme pravidla fungování společně. Děti na nich mají zásadní podíl a lépe je tak berou za svá. Poznávají tak i důsledky, které s sebou některá rozhodnutí nesou.
Neznámkujeme a neporovnáváme děti mezi sebou. Respektujeme, že každý má talent na něco jiného. Hodnotíme slovně a důraz klademe na sebehodnocení. Ve vyšších ročnících si děti píší vysvědčení samy. Umí to.
Chybami se člověk učí. Vědomě s chybami pracujeme. Dáváme dětem prostor odnést si z nich cenné zkušenosti.

Děti budou žít ve světě, do něhož budou stále více zasahovat digitální technologie a umělá inteligence. Proto je využíváme ve výuce a učíme děti, jak s nimi pracovat. A učíme se s nimi pracovat i my dospělí.

Děti v 7.-9. ročníku připravují každoročně svou ročníkovou práci, jejíž téma a obsah si rozhodují samy. Mohou se tak rozvíjet v tom, co jim dává největší smysl a co je naplňuje a ukázat své silné stránky. Mladší děti připravujeme, aby tuto náročnou výzvu zvládly.

Podporujeme diskusi a demokratické prostředí. Děti spoluvytváří pravidla školy a starají se o její chod, organizují nebo spoluorganizují akce školy. Díky spolurozhodování děti chápou, že mají vliv na okolní svět.