Na co mám kliknout

Další blog ze série: Z deníčku začínajícího průvodce

25. 10. 2020| Filip Šimeček
Stažený Soubor (2)
Sebevědomí, s jakým průvodci frýdeckomístecké Scioškoly vstupovali do nejistého období výměny ministrů a prymulovitých tiskových konferencí, bylo enormní. Věděli jsme, že v případě uzavření škol máme pro všechny děti připravené scioškolí google maily, pro každou třídu byly už od září připravené google classroomy. Přesto nás rozhodnutí o uzavření škol svou rychlostí trochu překvapilo a ono poslední úterý před nedobrovolnou izolací jsme do dětí, zejména mladších, intenzivně nahustili základy práce s nejrůznějšími online aplikacemi.

Druhý den to byla legrace. Odmyslíme-li výpadky wifi a nedostatek prostoru v dětských pokojíčcích, evergreenem se stala věta „Já to tady nemám“ a „Na co mám kliknout?“, přičemž řada průvodců v tu chvíli zalitovala, že si před koronou neudělala rychlokurz buddhistického sebeovládání. Postupem času se však – jak jsme očekávali – digitální gramotnost zvyšovala a dnes už Travňáci s přehledem valí kvízy v Kahootu. Jestli to tak půjde dál, za chvíli budeme společně programovat appky v Javascriptu!

Dosavadním vrcholem cesty digitálního bojovníka budiž kurz Prototýpci s perfektní Veronikou Šancovou, která nás seznámila s aplikacemi, o jejichž existenci jsme – na rozdíl od mnoha našich dětí – neměli sebemenší tušení. 

Svět se mění a škola má děti naučit se na měnící svět adaptovat. Nevíme, jak dlouho budou školy zavřené, digitální gramotnost tedy bude nezbytná. A ona adaptace nám zatím jde, co myslíte?