Zkušenosti rodičů

Zde najdete zkušenosti našich rodičů:

Markéta maminka Františka po 1.třídě: V září při nástupu do školy, jsem psala, že si přeju, aby Františkovi vydržela hravost, nadšení a energie celý rok (a nejlépe celý život  🙂 František má za sebou první rok ve ScioŠkola Frýdek-Místek a jsme více než spokojeni. Proč? Jeden příklad za všechny. Na ScioŠkole nejsou písemky, testy, zkoušení. Přesto nás všechny zajímá, jak se dítě vyvíjí, co se naučil nového, co ho láká naučit se příště. Pro nás jako rodiče jsou nejlepším vodítkem tripartity a pak “přezkoušení”. 
Tripartita je setkání žáka, rodiče a pedagogů (František má dvě průvodkyně Kamilu a Lucii). Dítě se dívá na své znalosti, dovednosti a kompetence a samo si dává zpětnou vazbu, jak kterou kompetenci má rozvinutou. Dítě okomentuje svou volbu. Pak řeknou průvodci, jak to vidí oni a pak i rodiče mohou říct svůj pohled. Cílem je zjistit, jaké dělá dítě pokroky a jaké si dá na další časový úsek výzvy. Tripartitu jsem absolvovali už dvakrát a vždycky mě příjemně překvapí, jak se František umí realisticky podívat na svůj pokrok a jak si dokáže říct, čemu se bude dále věnovat.
Dalším vodítkem pro nás je “přezkoušení”. To probíhá jednou za pololetí. To poslední bylo z mého pohledu úplně skvělé. Hlavním cílem bylo zjistit, jak dokáží děti mezi sebou komunikovat a spolupracovat. Trojice dětí měla na tabuli napsané úkoly a společně se měla domluvit na postupu a řešení. Tohle je přesně to, co od školy jako rodič očekávám. Že dítě bude znát a dále rozvíjet své silné stránky, dokáže vnímat silné stránky druhých, bude umět komunikovat a spolupracovat. Proto i další rok bude Franta chodit na ScioŠkolu. Pokud o ní taky uvažujete pro své děti, můžete mrknout sem: www.frydek.scioskola.cz nebo je možné se přijít po domluvě podívat osobně.

Michaela maminka Moniky po 1.třídě

Mnozí asi tuší, že jsme s několika rodiči od roku 2016 hodně makali na tom, aby jsme měli ve Frýdku-Místku Scioškolu. Mé dítě tam ale nakonec loni v září nenastoupilo.

Moje starší dcera Monika do Scio školy ve Frýdku-Místku v první třídě přestoupila až po jarních prázdninách. Do té doby chodila do klasické školy u nás u domu. Mělo to mnoho různých pozitiv a vlastně se tam nic strašného nedělo, paní učitelka byla hodná a Monika měla na vysvědčení jedničky. Nicméně mnoho drobných systémových maličkostí, které tak prostě jsou, mě přesvědčily, že stojí za to napnout rodinný rozpočet a jít tam, kde děti nestresují známky (nikdy nevíte, jestli vám dá tlapku nebo smajlíka), rodiče nenervuje večerní psaní úkolů (protože pokud jdete odpoledne ven, na úkoly klidně dojde třeba po osmé večer) a předmětem učení jsou informace a dovednosti, které se opravdu hodí.

Monika si na nový styl vyučování stále zvyká, prý to obvykle trvá stejnou dobu jakou zažila na předešlé škole. Většinu Scio prvňáků tak baví stejně pracovní listy, jako písanky, nebo hravé skládanky. Monika se však vyplňování pracovních sešitů a písanek, což bylo podstatným objektem její běžné školní práce dříve, zatím vyhýbá.

O tom, co ve škole dělá, doma vypráví u prohlížení fotografií ze školního dne. Vím tak, že se učí věci (podle ní se tedy nic neučí), které by byly jinde možná považovány na prvňáka příliš složité nebo specifické. Monika tak po návštěvě městské skládky nebo záchranné stanice pro zvířata ví o této problematice zaručeně více než já  😉 Učí se i věci, které jsem se já učila až v dospělosti samostudiem. Například logiku tvorby příběhu, kterou hledali při malování vlastních komiksů nebo při hře se speciálními kostkami. Mnohem více prostoru má i pro učení toho, jak se chovat v mezilidských vztazích. Pro mě, v době hrozící dětské obezity, je důležité i to, že má mnoho příležitostí se hýbat a hrát si venku. Rozdíl jsme na ní viděli už po pár týdnech.

Změna školy není řešením všech problémů života, vesmíru a vůbec. Vztahy jsou složité, ráno se vstává, v pondělí je tělocvik. Jiné je však to, že pokud něco řešíte, ve ScioŠkola Frýdek-Místek se můžete obrátit na zkušené pedagogy, kteří vám poskytnou opravdovou podporu. Škola samotná pro rodiče organizuje vzdělávací kurzy. Na podzim třeba s manžely Kopřivovými, autory komunikační strategie Respektovat a být respektován. Dokážete si pak lépe pomoct sami  😉 Dalším pro mě důležitým prvkem je vznikající komunita. Byla jsem na středečních kávičkách i na dobročinném bazaru, účastnila jsem se s dětmi improvizačního workshopu. Chuť by byla, ale však to znáte. Tohle je prostě na nás, rodičích, prostor pro družení tu rozhodně je.

Eva maminka A. v 2.třídě a P. v 6.třídě:

2.třídě ve ScioNeškole

Scio škola Neškola – jsme jen pokusní králíci?

 

První den ve škole

2. 9.2019 jsme poprvé otevřely své brány jako opravdová škola. Seznamovací hry a uvítací aktivity vykouzlily na tvářích našich dětí plno úsměvů. A jaký první školní den měli v..

Kontakt

Jak se k nám dostanete
Cihelní 410, 738 01 Frýdek-Místek